Druhé auto jako zdoj dílů
Protože jsem měl Caravelu a chtěl právoplatnou obytku, váhal jsem mezi dvěma možnostmi. Jestli z Německa koupím vnitřní vybavení nějaké mrtvé Westfálky a nebo jestli koupím celé auto. Nakonec jsem udělal oboje :) Ale jen proto, že jsem koupil celé auto s klimou a potřeboval jsem řešit jinou horní skřínku. A vlastně nefunkční ledničku. Klima v T3 stejně moc dobře nefunguje a je lepší vozit ve skřínce věci než výměník. Ve zvedačce s 4členou rodinou je o místo nouze.
Měl jsem štěstí na velice zachovalou Westfálku. Jak se později ukázalo, nefungovala klima a lednička. Bylo to auto pro Ameriku a tak mělo pár odlišností. Opět jsem ji našel na www.vwbus.cz. Chlápek za ní chtěl 150 tis. Na to, že jsem ji chtěl rozebrat, to moc ekonomicky nepasovalo. Měl jsem předem spočítané, že když jí rozeberu do šroubku a rozprodám, budu na svém.
Pravidlo č. 4 - pokud uvažujete o stavbě nebo přestavbě, vždy kupte celé auto. To se skládá z tisíce maičkostí a různých držáků atd. Pokud koupíte něco vykuchaného, polovina věcí Vám bude určitě scházet.
Tak jsme se s kamarádem rozjeli do Třeboně. U supermárketu jsme se potkali. Byla jako nová. Nic méně jsem oznámil prodávajícímu, že víc jak 120 nedám. I tak je to hrozná cena. S tím jsme se rozešli. 14 dní nejistoty a pak najednou telefon. Nějak se blázni za 150 nenašli. Chtěl jsem jít ještě níž, ale to se nedělá a tak byla ruka v rukávu a já měl doma 2 auta.
Pravidlo č. 5 – nespěchat, nepodléhat tlakům i když se Vám auto líbí - co se má stát se stane a sázka na nejistotu se může vyplatit. Musíte to ale dobře odhadnout. Vezměte si s sebou někoho nezapáleného, aby Vás chladil.
Demontáže Vanagonu
Začala největší sranda, na kterou jsem se vždy těšil. Auto jsem komplet rozebral do šroubečku. Celky si popisoval, fotil a ukládal na půdu. Pytlíčky se šroubečkama přilepoval k dílům. To byste nevěřili, z čeho všeho se auto skládá a kolik toho na hromadě je. Důležité je zvolit si systém, aby za rok, co zapomenete kde co bylo, to šlo poskládat. Je nutné zvolit správné popisovače a nepopisovat materiály, které se za čas propíšou popiskami a jsou k vyhození. (Tapec) Musíte u toho myslet.
Nepotřebné díly jsem hned inzeroval (vlastně ještě inzeruji) na těchto stránkách (které vlastně vzniky jen kvůli prodeji předchozího auta a následně dílů) a tak jsem srazil pořizovací cenu vozu někam ke 20 tis za vnitřek, co jsem potřeboval.
Nákup vnitřku v Německu a pár dílů
Tak jsem se naučil úspěšně dražit na www.ebay.de. Je to docela sranda. Mít víz peněz, dražil bych častěji. Baví mě to. Jak dražit, o tom příště. Jednoho dne jsem našel vnitřek z nějaké vysoké střechy. A tak jsem vyhrál a s kamarádem jsme vyjelo do DE. Asi 800 km s přívěsem bez plachty. Trnuli jsme, aby se nám to cestou nerozmočilo. Dobře to dopadlo, fajn lidi, nakonej jsme demontovali z auta i co neinzerovali, naložili s obtíží (bylo toho moc) a šup zpět. Doma přestavby dílů, záměny a prodej zbytku. Výsledek nula od nuly pošla a bylo vše, co bylo třeba a něco navíc. Takže dobré skóre. Na ebay se obecně nakupuje dobře a nikdy jsem zatím neměl problém. V DE jsme kupovali ještě Trumu a bobíka a vždy jsme si to užili. Fajn výlet a vždycky nás pozvali na čaj. Museli jsme povyprávět, co že za blázny jedou z Čech pro pár starejch krámů.
Pravidlo č. 7 – nebojte se investovat a koupit i víc, než potřebujete. Zbytek má svého kupce.